Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nieuws

Brussel

Jones Lang LaSalle verkort naam tot ‘JLL’ en onthult nieuw logo

Modernisering van de naam sluit beter aan bij wereldwijd taalgebruik en de inzet van digitale applicaties


Brussel, 4 maart 2014  –  Internationaal commercieel vastgoedkantoor Jones Lang LaSalle kondigt zijn naamsverandering aan en onthult een nieuw logo. Jones Lang LaSalle wordt nu JLL.

De verkorte naam en het nieuwe logo zijn:

• Makkelijker te herkennen en verbeteren wereldwijd de zichtbaarheid;
• Beter te onthouden en de naam is makkelijker uit te spreken;
• Geschikt voor digitale applicaties en mobiele communicatiekanalen.
 
Het verkorten van de naam tot JLL is een natuurlijke stap in de evolutie van de rijke merkhistorie van het bedrijf. Het onderstreept dat de organisatie daadwerkelijk wereldwijd actief is binnen verschillende markten met een grote verscheidenheid aan expertise. Expertises die JLL aanbiedt aan klanten via verschillende diensten. JLL sluit aan bij de uiteenlopende communicatiestijlen in verschillende landen met hun respectievelijke taal en communicatiekanalen.
 
Ook is de nieuwe naam beter geschikt voor de inzet van digitale en online mogelijkheden.
 
Het verkorten van de naam tot JLL is een natuurlijke stap in de evolutie van de 200 jaar rijke geschiedenis van het bedrijf. Het onderstreept dat de organisatie daadwerkelijk wereldwijd actief is binnen verschillende markten met een grote verscheidenheid aan expertise, expertise die JLL aanbiedt aan klanten via verschillende diensten. JLL sluit aan bij de uiteenlopende communicatiestijlen in verschillende landen met hun respectievelijke taal en communicatiekanalen. Ook is de nieuwe naam beter geschikt voor digitaal en online gebruik.

Vincent Querton, CEO Benelux van JLL zegt: “Het aanpassen van ons logo maakt deel uit van een logische evolutie van de markten en van de communicatiekanalen. Zich aanpassen, kunnen luisteren, voldoen aan de behoeften van onze klanten en een duidelijke toekomstvisie ontwikkelen zijn de grote dagelijkse uitdagingen van ons bedrijf. Onze naam verandert. Wat hetzelfde blijft zijn onze fundamentele waarden: de kwaliteit van dienstverlening voor onze klanten, de verscheidenheid van onze competenties, teamwork en de hoogst mogelijke ethische standaarden en hoe we deze  inzetten. Waar ter wereld we ook actief zijn, onze klanten kunnen erop rekenen dat JLL werkelijke waarde levert in alles wat we doen.”
 
Charles Doyle, Chief Marketing en Communications Officer van JLL zegt: “Het ‘worldmark’-logo van JLL symboliseert dit allemaal: een wereldwijd bedrijf met lokale wortels, ontstaan vanuit verschillende soorten expertise, altijd nauw samenwerkend met klanten waar en wanneer zij behoefte hebben aan onze dienstverlening.”

De naam JLL en het nieuwe logo worden de komende twee jaar wereldwijd verder doorgevoerd. De juridische naam, Jones Lang LaSalle Incorporated, en de naam van de volledig in bezit zijnde dochteronderneming LaSalle Investment Management blijven ongewijzigd.
 
About JLL
JLL (NYSE:JLL) is a professional services and investment management firm offering specialized real estate services to clients seeking increased value by owning, occupying and investing in real estate. With annual revenue of $4 billion, JLL operates in 75 countries worldwide. On behalf of its clients, the firm provides management and real estate outsourcing services for a property portfolio of 3 billion square feet and completed $99 billion in sales, acquisitions and finance transactions in 2013. Its investment management business, LaSalle Investment Management, has $47.6 billion of real estate assets under management. For further information, visit www.jll.be