Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nieuws

Antwerpen

De Antwerpse Schuttershofstraat  vernieuwt haar winkelaanbod met internationale luxe enseignes


​​Antwerpen, 28 Augustus 2014 -  De Schuttershofstraat is al jaar en dag gekend als de winkelstraat van Antwerpen waar menig luxe retailers wensen gelokaliseerd te zijn. Reeds jaren terug installeerden zich hier luxe-enseignes zoals Hermès, Gucci en Cartier naast de reeds bestaande Belgische enseignes en lokale retailers.

​​​    

JLL stelt vast dat de  afgelopen 24 maanden bijna 20 verhuringen hebben plaats gehad en dat 14 enseignes zich nieuw hebben geïnstalleerd in de Schuttershofstraat.  De ontstane leegstand door het vertrek van Mel V, Suela, Weston, Marithé+François Girbaud werd intussen stevig terug geschroefd. Het is  nogmaals bewezen dat door de komst van enkele vooraanstaande ontwerpers en enseignes én de vereende inspanningen van bepaalde spelers zowel eigenaars, promotoren als gespecialiseerde makelaars het fashiongehalte en de prestige van deze straat wordt omhoog gestuwd.

Naast 7 for All Mankind, Ladurée, Liu-Jo, Jimmy Choo en menig ander heeft ook Red Valentino, met behulp van JLL, in 2013 zijn flagship store geopend volgens een uniek concept waarvan enkel in Milaan  een soortgelijke boetiek bestaat. Kort daarop opende Karl Lagerfeld zijn eerste Belgische concept store en koos wederom voor de mondaine Schuttershofstraat. Na Milaan en Rome is ook Twin-Set van designer Simona Barbieri in oktober  2013 neergestreken in een prachtig hoekpand gelegen op de kruising Hopland, Schuttershofstraat en Wapper om er de plaats in te nemen van Chine.

De trend zette zich voort in 2014 en verschillende nieuwe modelabels hebben hun intrek genomen in een van de art-deco winkelpanden. Chanel opende in juli de deuren van zijn achtste concept store wereldwijd en ook de luxe-accessoires van Montblanc zullen binnenkort een eigen store krijgen in de Schuttershofstraat nr 3 . De eerste Belgische flagship store van het Italiaanse modemerk Stone Island werd met behulp van JLL ondergebracht in het voormalige pand van Coccodrillo. "Een weloverwogen en doordachte keuze die de uitstraling van dit modebrand en het karakter van het pand perfect weet te combineren"  aldus Laurens Coart, Retail Leasing Agency bij JLL. Volgende stijlvolle labels hebben ook hun weg gevonden naar deze mooie  winkelstraat met Hopland als verlengstuk; het hippe Franse enseigne The Kooples, Devernois, Elisabetta Franchi, Atos Lombardini en BA&SH. 

Voornamelijk de mix van het historische kader met de trendy en energieke sfeer vlakbij  maakt van de winkelervaring in de Schuttershofstraat een unieke belevenis. De leegstand is dusdanig gedaald dat de straat nog een extra upgrade krijgt.  "De Schuttershofstraat blijft op die manier zijn positie als "place to be" van Antwerpen voor luxury en premium brands   behouden wat uiteraard zijn effect heeft op de hoge huurprijzen die hier worden gerealiseerd ", aldus Walter Goossens, Head of Retail Leasing bij JLL.

About JLL

JLL (NYSE: JLL) is a professional services and investment management firm offering specialized real estate services to clients seeking increased value by owning, occupying and investing in real estate. With annual fee revenue of $4.0 billion and gross revenue of $4.5 billion, JLL has more than 200 corporate offices, operates in 75 countries and has a global workforce of approximately 53,000.  O​n behalf of its clients, the firm provides management and real estate outsourcing services for a property portfolio of 3.0 billion square feet, or 280.0 million square meters, and completed $99.0 billion in sales, acquisitions and finance transactions in 2013. Its investment management business, LaSalle Investment Management, has $50.0 billion of real estate assets under management. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit www.jll.be.